poniedziałek, 10 stycznia 2022

CZAKRA co to takiego ?

 "Cza­kra to san­skryc­kie słowo ozna­cza­ją­ce „koło” lub „dysk”. Opi­su­je du­cho­we cen­trum ener­ge­tycz­ne znaj­du­ją­ce się we­wnątrz lub po­wy­żej ciała. Do­świad­cza­my świa­ta na pod­sta­wie stanu na­szych sied­miu głów­nych czakr. Te po­tęż­ne cen­tra ener­ge­tycz­ne re­gu­lu­ją i na­rzu­ca­ją nasze do­świad­cze­nia ży­cio­we, w tym nasz stan emo­cjo­nal­ny, zdol­no­ści twór­cze, jak rów­nież zdro­wie fi­zycz­ne i psy­chicz­ne. Cza­kry są rów­nież klu­czem do roz­wo­ju na­szych zdol­no­ści du­cho­wych."

Każda z czakr odpowiada za inne stany emocjonalne i fizyczne.

Dosze natomiast to typy konstytucji człowieka, o których możesz poczytać tutaj : 

DOSZE

CZA­KRA KO­RZE­NIA (RDZE­NIA)

Mu­la­dha­ra lub cza­kra ko­rze­nia znaj­du­je się w oko­li­cy kości ogo­no­wej i jest zwią­za­na z na­szy­mi pod­sta­wo­wy­mi po­trze­ba­mi, lę­ka­mi oraz prze­trwa­niem. Sta­no­wi pod­sta­wę sys­te­mu czakr oraz na­sze­go życia fi­zycz­ne­go. Ko­ja­rzo­na jest z ko­lo­rem czer­wo­nym.

Je­że­li cza­kra ko­rze­nia jest za­blo­ko­wa­na lub nie funk­cjo­nu­je pra­wi­dło­wo, ener­gia po­trzeb­na do roz­wo­ju du­cho­we­go nie prze­pły­nie. 

Zdro­wa cza­kra ko­rze­nia jest nie­zbęd­na dla tych, któ­rzy pra­cu­ją nad swoją ścież­ką du­cho­wą. Jej pra­wi­dło­we funk­cjo­no­wa­nie jest nie­zbęd­ne do wła­ści­we­go dzia­ła­nia wyż­szych czakr.


CZA­KRA SA­KRAL­NA

Sva­dhi­stha­na lub cza­kra sa­kral­na znaj­du­je się kilka cen­ty­me­trów po­ni­żej pępka. To cen­trum ener­ge­tycz­ne jest ko­ja­rzo­ne z ko­lo­rem pomarańczowym

Re­gu­lu­je pasję, sa­mo­wy­ra­ża­nie, kre­atyw­ność, siłę oraz przy­jem­ność. Je­że­li mar­twisz się wy­ra­ża­niem swo­ich zdol­no­ści pa­rap­sy­cho­lo­gicz­nych z po­wo­du lęku przed oceną, pra­cuj nad zrów­no­wa­że­niem tego cen­trum ener­ge­tycz­ne­go. Cza­kra ta jest rów­nież klu­czo­wa w ucze­niu się i ufa­niu swo­jej in­tu­icji.


CZA­KRA SPLO­TU SŁO­NECZ­NE­GO

Ma­ni­pu­ra lub cza­kra splo­tu sło­necz­ne­go znaj­du­je się w gór­nej czę­ści brzu­cha około 5 cen­ty­me­trów nad pęp­kiem. 

Jest ko­ja­rzo­na z ko­lo­rem żół­tym i sta­no­wi rdzeń two­jej oso­bo­wo­ści, siły woli i toż­sa­mo­ści. Zrów­no­wa­żo­na cza­kra splo­tu sło­necz­ne­go po­zwa­la na au­ten­tycz­ne wej­ście w swoją moc i ko­rzy­sta­nie ze swo­ich zdol­no­ści du­cho­wych.


CZA­KRA SERCA

Cza­kra serca lub ana­ha­ta jest ko­ja­rzo­na z ko­lo­rem zie­lo­nym. Re­gu­lu­je naszą zdol­ność do mi­ło­ści, oka­zy­wa­nia współ­czu­cia, wy­ba­cza­nia, roz­pa­czy i na­dziei. Sta­no­wi po­most łą­czą­cy dolne cza­kry, bar­dziej osa­dzo­ne w fi­zycz­no­ści z gór­ny­mi cen­tra­mi ener­ge­tycz­ny­mi zwią­za­ny­mi z du­cho­wo­ścią. Cza­kra ta jest klu­czo­wa dla otwar­cia ukry­tych zdolności duchowych.


CZA­KRA GAR­DŁA


Vi­shund­dha lub cza­kra gar­dła jest umiej­sco­wio­na w środ­ko­wej czę­ści szyi, w dole gar­dła. Jest ko­ja­rzo­na z ko­lo­rem błę­kit­nym. Re­gu­lu­je naszą zdol­ność do urze­czy­wist­nia­nia pra­gnień, ko­mu­ni­ka­cji i au­ten­tycz­ne­go wy­ra­ża­nia sie­bie. Jest ona rów­nież klu­czo­wa w łą­cze­niu się z wyż­szy­mi ete­rycz­ny­mi sfe­ra­mi i we wzmac­nia­niu na­szych in­tu­icyj­nych zdol­no­ści.


CZA­KRA TRZE­CIE­GO OKA


Szó­stą cza­krą jest cza­kra trze­cie­go oka lub ajna. Znaj­du­je się w środ­ko­wej czę­ści głowy i jest ko­ja­rzo­na z ko­lo­rem in­dy­go. Otwar­ta dzię­ki Reiki i wła­ści­wie zrów­no­wa­żo­na cza­kra trze­cie­go oka może umoż­li­wić do­stęp do ukry­tych in­for­ma­cji, zo­ba­cze­nie cho­ro­by w aurze oraz do­sta­nie się do wyż­szej świa­do­mo­ści.

Ja­sno­wi­dze­nie, pro­jek­cje astral­ne, me­diu­mizm i inne zdol­no­ści stają otwo­rem, kiedy cza­kra ta jest w pełni za­an­ga­żo­wa­na przez Reiki.


CZA­KRA KO­RO­NY

Ko­lo­rem cza­kry ko­ro­ny, zna­nej rów­nież jako sa­ha­sra­ra, jest fio­le­to­wy lub śnież­no­bia­ły. Wzmac­nia­jąc tę cza­krę, mo­że­my uzy­skać pełny do­stęp do we­wnętrz­nej mą­dro­ści, zro­zu­mie­nia na­sze­go związ­ku z pla­ne­tą oraz wszyst­ki­mi for­ma­mi życia. Wy­ko­rzy­sta­nie Reiki do uzdro­wie­nia i zrów­no­wa­że­nia tej cza­kry otwo­rzy drogę dla no­wych do­świad­czeń du­cho­wych oraz po­czu­cia bło­go­sta­nu i oświecenia.

Źródło zaczerpnięte zaczerpnięte książki Reiki skuteczne uzdrawianie energią.

Sarah Parker Thomas



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz